Datorbygge

Då vårt datorrum ska bli barnrum bestämde jag och Carina oss för att fixa en ny datormöbel som var tänkt att passa i vardagsrummet. I samband med detta bestämde jag mig för att våra två stationära datorer skulle slås ihop till ett tungt surrande monster. Någonstans på vägen dök även idén om att bygga in hela datorn i en sekretär upp.. Detta är resultatet!





Stängd (tanken var att ljudkortet även skulle döljas men det har inte fixats...än?):



Baksida skvallrar om det inte allt för genomtänka hantverk som genomsyrar denna styggelse men ärligt talat så känns det som huvudsaken är att den fungerar och man slipper se alla sladdar:



Det är inte insidan som räknas...



Önskar någon få sin dator inbyggd i en möbel är det bara att höra av sig, det var ett jävla meck att få ihop allt och nödlösningarna haglade (eltejp <3) så en beställning kommer kosta multum.

Ha det fint och grattis till några extra nördpoäng efter denna läsning!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag läste alltså är jag värsta nörden:)))

2010-11-09 @ 20:28:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/artan
Postat av: Jonas

Haha ja du hade väl redan en del sånna poäng med ;D

2010-11-13 @ 12:19:29
URL: http://jonasbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0