Kindergarten!




Hade tänkt att jag skulle blogga om Miltons första dagar på dagis men det har varit väldigt svårt att skrapa fram tid att göra det. Nu är klockan halv ett vilket är väldigt sent för en gammal man som mig men jag tänkte ändå ge mig an uppgiften!

För er som inte tycker om att läsa; VAD GÖR NI HÄR!? Och; Det har gått bra.

För er som inte har något bättre för er:
Morgondaggen låg tät över det annars gröna gräset. Fåglarna hade precis vaknat och deras ljuva stämmor förgyllde den ganska gråa vardagen som om de vore färgklickar i en  helt monokrom...äh fukk it! Jag orkar inte skriva så noga!

Såhär fungerar dagisinskolning:
Man går dit, med sitt barn förhoppningsvis, hänger där under dagen och kollar läget (med andra ord, sitter och snackar skit med andra föräldrar och dricker kaffe) och kollar på medans barnen leker. Man får:

Helt ok kaffe

Gratis miniportionslunch

En riktigt skön ledig dag från jobbet (eller fler om man har tid för sånt, Carina fick ta de andra två inskolningdagarna)

INTE ta de bästa leksakerna, de ska tydligen "barnen" ha




Mille har hur som varit väldigt nöjd med vistelsen än så länge och vi får ju helt enkelt hoppas på att det håller i sig, han har ju några år kvar att sitta av.

Nu ska jag sova SOM FAEN till typ...halv sju? Sju? Snälla Mille säg att det är sju i alla fall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0