Jebus



Idag är jag friskare!!!1ett
Men jag har inte städat eller varit duktig för det, jag har åkt till Game för att kolla om de hade Bioshock (ettan) inne vilket de inte hade. Jag skulle åkt till Webhallen och köpt det istället om det inte hade stått att det var slut på deras hemsida. När vi (det var egentligen Carina som var mest spelnödig) kom hem så såg vi att de hade fått in 2 ex av spelhelvetet på Webhallen i alla fall. Så då åkte jag dit. Själv. I regnet. Det var jätteblött.

Fast egentligen så blev jag inte alls tvingad för jag erbjöd mig faktiskt att åka och köpa det eftersom jag är en sån hyvens kille. Och fan vad värt det var att åka iväg igen för när jag var på väg tillbaka fick jag se henne, legenden! Jesustanten uppenbarade sig (som..ja, Jesus) framför ögonen på mig. Hon stod och sjöng opera nere i tunnelbanan vid Hötorget.

Folk hade samlats runt henne och undrade nyfiket vad det var för stolpskott som stod där och ylade. Jag gick raskt förbi och observerade henne på avstånd då smattret från mina lurar och mitt inte allt för välkammade hår säkert skulle få henne att flippa. Inte för att det tog så lång tid innan hon gjorde det i alla fall för så fort låten jag lyssnade på var slut hörde jag hur hon börjat gapa på folk i vanlig (tydligen) ordning. Hennes grej är helt enkelt att gapa på folk att de är syndare som inte tror på gud och att de kommer straffas. Detta gör hon ofast på torg, i tunnelbara och på finlandssvenska.

Dagens outfit (Jesustanten):
Beige lång rock
Virkad hatt/mössa i samma nyans (det läskiga är att hennes hy nästan är samma färg den med)
Blommig väska

Det var allt för mig, nu ska jag raida!
Hej då jesuslovers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0