Vänta lite



Idag bloggas det i brist på annat att göra. Carina ligger och sover men jag är mest bara rastlös. Vi går i väntans tider och så fort Carina tappar något eller slår i tån och utbrister något skuttar jag upp eller gapar och vill veta vad det är i tro om att det faktiskt är dags att åka mot sjukan. Så ja...det händer...inte så mycket...vänta vänta...borde plugga lite i förväg...orka...Lite musiktips!

Jag har tydligen helt missat ett nytt uttryck inom hårdare musik kallat "djent". Djent kommer enligt teh internetz från ljudet gitarrerna ger ifrån sig.. det handlar alltså inte om något klassiskt "chugg chugg" ljud utan något annat. Meshuggah ska tydligen vara viktiga i utvecklingen av detta då alla gitarrister nu vill spela nedstämt och ryckigt.

Intressant om all musik beskrevs så... här kommer några förslag!
Dragonforce: dididi
Sunn O))):
BOOOOOOOAAAAAAWOOOOAWOOOOOOOOAOOOAOAAOOAOOOAAOOAAAOOOAOOEOEEOOOEO
(för övrigt så är deras senaste skiva Monoliths & Dimentions ruskigt bra! Spotifya, eller vad ni ungdomar nu kallar det).
Nasum: SCHHH
Mitt egna gitarrspel den senaste tiden:
gnisselsprakshitjagharglömthurmanspelarsprackpangsladdfanmåstevisstvaraimedsprakassdsshhs

Jonas top 2 djent-band just nu (ja så insatt är jag i genren än så länge):
1. Fellsilent (lyssnat på dessa ett bra tag men visste inte att deras musik var djent)
2. Periphery

Nu insåg jag precis att det blivit sammanhängande tema på mina första inlägg här, det får jag fixa till nästa gång!
Plopp och godnatt ladies and djentlemen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0