Puggar



Jag tokpluggar...eller försöker, jag läser en och samma rad om och om igen utan att den tycks fastna. Jag borde fortsätta plugga men jag tänkte att jag skulle vara lite snäll och hjälpa Pierre och Göran med frågor till kommande Exchange-provet eftersom jag vet att de brukar knåpa ihop det i sista sekund och det då kan bli lite knasigt :D:-):'(;O

Exchange 2010 Tenta:

Fråga 1.
Vad är den största rekommenderade storleken för en databas i Exchange 2010 enligt Micro$oft?
1. -5kb
2. 2Tb
3. 298273453359349879234Pb
4. ännu större

Fråga 2.
Vilket av följande alternativ är ett namn på en roll i Exchange 2010?
1. Rollen
2. Client Accident Server Role
3. Bill Gates
4.Client Access Server Role

Fråga 3.
Vad handlar kursen om? (flera svar kan vara rätt)
1. Hundvalpar
2. Bitfnuleri
3. Exchange 2010
4. Kyh

Fråga 4.
Vad står RBAC för?
1. Role-based Access Control
2. Right back at cha!
3. Microsoft Exchange Server 2010
4. Redigt bra AC

Fråga 5.
Vilket av följande Powershell-kommandon hämtar information om distributionsgrupper?
1. C:\Windows\System32\calc.exe
2. New-ManagementRoleAssignment
3. gemig-listanjagtänkerpå
4. Get-DistributionGroup

Tack för att ni gjorde tentan!
Månadens elev: Jonas som vanligt!
Mvh Göran och Pierre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0