Ursäkta jag måste bajsa

 

Fan det har varit mycket det senaste men ändå känns det inte som att jag har fått något vettigt gjort. Jag BORDE plugga inför cert som ska tas...BORDE! Men men, jag var lite ordbajsnödig just nu så det fick gå före. Idag ska Carina iväg på bio så jag och Milton ska ha grabbkväll så planen är att såga, mecka med valfri hushållsmaskin som egentligen inte är trasig och spotta.

 

För övrigt går konsultandet riktigt bra fortfarande men jag har också knåpat lite på en backup om det skulle skita sig någon gång. Här är Jonas ursäktslista (utkast 1):

 

- Det var så när jag kom hit

 

- Det måste vara någon konfligt mellan *välj bästisregisternyckel* och *välj sämrisregisternyckel*

 

- Vissla och titta upp i taket

 

- Skaka på maskinen i fråga och utbrist ”Hör du!?”

 

- Duck and cover

 

Är det någon som har fler tips på bra ursäkter man kan använda när man är ute och ska hjälpa folk med deras IT är det fritt fram att skriva de nedan, behöver inte jag de så är det säkert någon annan som kan dra nytta av de.

 

Dagens bilder kommer för övrigt ifrån Vismas hemsida, ett företag som gör massa konstiga program som ingen riktigt förstår sig på men väldigt många tycks vara beroende av. Jag valde bilderna för att jag fastnade för killens ”jag skrattar nu men snart ska jag stycka dig”-blick och för att han är så himla snyggt inklippt överallt på hemsidan.

 

UPDATE:
Insåg just att byggkillen på bilden har råkat ut för en stor svart mördarsnigel som satt sig på hans axel...stackarn..


Kommentarer
Postat av: Emmy

Hej Jonas!!!!!!!1½

Här har du en lista. Jag har provat några och det funkade. http://www.vetterdata.se/beving.htm

2011-08-13 @ 17:40:43
Postat av: Jonas

Ooooh! HEJ EMMY!!123 Fan vilken fin lista! :D

2011-08-15 @ 14:02:44
URL: http://jonasbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0