Stereo

Idag när jag åkte hem från en kund som jag arbetat hos hela dagen möttes jag av ett frenetiskt blixtrande i tunnelbanan. Det var 18723434893 kineser med kameror som hade letat sig ner i tunnlarna och de verkade mycket imponerade av klottret som prydde väggarna där nere. Jag rättade till frissan och ställde mig smått poserande i vägen i hopp om att själv få axla rollen som typisk svensk kille i kinesernas fotoalbum men ingen verkade nappa :(

Jag gav snabbt upp och hopppade på nästa tåg och tänkte inte mycket mer på mitt möte med stereotyperna...tills jag kom till nästa station. Dörrarna öppnas och den första som kliver in i vagnen är världens bästa stereotyp av en fransman! Med krullmusch o allt! Har ritat en bild av honom:


OBS! Baguetten är jag inte säker på att han hade...

Ja, that's it, nå mer skoj har inte hänt. Jag har svurit på nya Paint som inte alls är lika bra som gamla, undrar om man kan tanka ner det gamla versionen, får maila Microsoft om det annars.

"Hello Bill!
I don't like your new Paint, can you send me the old one because i still want to use Windows 7 but it only comes with the new version. Maybe you should sell two versions of win7, one with the new and one with the old Paint.
/Jonas, Paint-artist"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0